2 minuutin jooga seisten

Lyhyt 2 minuutin joogaharjoitus katkaisee arjen kiireet ja hävittää kireyttä kehosta sekä mielestä. Et tarvitse välineitä tai paljoa aikaa, että voit virkistää kehoa ja mieltä. Kun aamulla heräät, muistatko venytellä itsesi auki kuten kissat tekevät? Yön aikana faskiat eli lihaskalvot litistyvät ja jumiutuvat kasaan, siksi päivä päivältä vanhetessa keho jäykistyy. Vauvan notkeus ei säily edes koululaisille jos kehoa ei huolla. Jooga, venyttely ja kehonhuolto on tarpeen meille kaikille. Kun heräät levittele raajojasi ja venyttele, pysyt notkempana ja elinvoimaisempana.

Joogaan et tarvitse paljoa aikaa

5-10 minuutin harjoituksen ehtii tekemään aamulla tai töiden tauolla. 10-20 minuutin harjoituksen avulla lasket stressiä kehosta ja mielestä työpäivän jälkeen. Lyhyt joogaharjoitus joka päivä on parempi, kuin yksi tunnin mittainen harjoitus kerran viikossa. Vaatiiko se joogaamista 5 tuntia viikossa? Ei. Lyhytkin säännöllinen harjoitus riittää. Jos aloittaisit juoksemaan, ei heti tarvitsisi lähteä maratonille. Lyhyt joogahetki useamman kerran viikossa lisää hyvinvointia. Ja pienistä puroista syntyy voimaannuttava virta. Lue joogan fyysisistä vaikutuksista lisää täältä.

Lyhyt joogaharjoitus saa

  • stressihormoonit laskemaan
  • aineenvaihdunnan liikkeelle
  • kireydet hölläämään ja mielen virkistymään

”Kokemukseni mukaan harjoituksen pituudella ei ole niin suurta väliä, vaan sen vaikutuksilla. Parempi tehdä 2-3 kertaa viikossa lyhyt joogaharjoitus, kuin joogata kerran viikossa tunti.” 

Katja Mattila joogaohjaaja ja mentaalivalmentaja

2 minuutin jooga seisten

Tässä pieni maistiainen venytellen virkeäksi joogaharjoituksesta. Keho kaipaa liikettä ja venytellen olo virkistyy. Koko harjoituksen kesto on 18 minuuttia ja se löytyy nyt joogakurssi.fi valikoimasta.

Joogan avulla

  • Liikkuvuus lisääntyy
  • Lihakset vahvistuvat
  • Ryhti kohenee
  • Kehon kiristykset ja kivut hölläävät
  • Hengitys syvenee
  • Stressitaso laskee
  • Aineenvaihdunta vahvistuu
  • Unen laatu paranee 
  • Hormonitoiminta tasoittuu

”Hienoa, kiva että on eripituisia harjoituksia, niin löytyy tilanteeseen sopiva. Tänään ehdin ekan kerran kokeilemaan lyhyttä taukojoogaa. Sekin oli oikein rentouttava ja virkistävä.”

– Joogakurssi jäsen

”Kerroin ystävilleni aamujoogasta ja kehotin testaamaan. Minut aamujooga herättää lempeästi ja varsinkin näin etätyöntekijän töihin. Minulle aamujooga on jo rutiini, mitä ilman en osaa olla eli olen riippuvainen sen tuomasta hyvänolon tunteesta.”

-Joogakussi jäsen
Joogakurssi sisältää paljon erimittaisia joogaharjoituksia ja meditaatioita. Lyhyt 2 minuutin jooga antaa maistiaisen joogan vaikutuksista.
Paljon erimittaisia joogaharjoituksia ja meditaatioita www.joogakurssi.fi