Joogan aloittaminen vaikuttaa hyvinvointiin

Joogan aloittamista saattaa harkita pitkäänkin eikä se haittaa, vaan kaikki tulee oikeaan aikaan. Joogan aloittaminen alkaa vaikuttamaan hyvinvointiin yllättävän nopeasti.

Joogan aloittaminen vaikuttaa hyvinvointiin kokonaisvaltaisesti. Saat vaikutuksia kehoon ja mieleen mitä useammin harjoittelet lempeästi...

Joogan aloittamiseen ei tarvitse olla notkea tai osata mitään erityistä. Riittää, että vain olet ja hengität. Oman kehon kuuntelu ja liikkeiden tekeminen kuten ne tänään hyvältä tuntuvat ovat tärkeämpää, kuin se kuinka pitkälle taivut. 

Tunsin pitkään jotain vastustusta joogaa kohtaan. Harjoitin astanga joogaa fyysisenharjoituksen vuoksi yli kymmenen vuotta sitten. Mutta vähitellen se jäi muiden lajien jalkoihin. Silti jokin osa minusta kutsui joogan pariin ja jokin osa minusta vastusti sitä. Joogaohjaajakoulutusta harkitsin yli neljä vuotta, koska en tiennyt onko se minua varten.

Kun pääsin sellaisen joogan pariin, missä ei yritetä päästä johonkin asentoon tai päälläseisontaan, niin vastustus alkoi helpottamaan. Löysin lempeän tavan harjoittaa joogaa ja koen harjoituksen rauhoittavan vaikutuksen tärkeänä osana hyvinvointiani.

Joogan aloittaminen vaikuttaa hyvinvointiin nopeasti ja kokonaisvaltaisesti

Joogan alkaa vaikuttamaan kehoon ja mieleen mitä useammin harjoittelet. Alkuun kerran viikossa on jo hyvä, kaksi kertaa viikossa joogatessa alat huomaamaan joogan vaikutuksia paremmin. Jos joogaat joka päivä alkaa se muuttamaan jo elämääsi.

Joogan alkaa vaikuttamaan kehoon ja mieleen mitä useammin harjoittelet. Kerran viikossa on jo hyvä, kaksi kertaa viikossa joogatessa..

Sallivuus omaa kehoa kohtaan ja pysähtyminen tuntuvat joogassa tärkeiltä. Ei tarvi pyrkiä mihinkään. On vain läsnä ja vähitellen hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Antaa hengityksen virrata. Antaa ajatusten tulla ja mennä.

Lempeä ja kehoa kuunteleva jooga kunnioittaa kehon rajoituksia. Jokaisen keholla on oma tarina joka vaikuttaa tähän hetkeen. Kunnioittamalla kehon rajoituksia et tee hallaa itsellesi. Harjoituksessa ei hakeuduta äärirajoille maksimisyvyyksiin vaan asanat viedään niihin kohtiin mihin keho sillä hetkellä luonnollisesti asettautuu.

Joogan hermostoa rauhoittavat ja kehoa huoltavat vaikutukset sisäelimiin saakka ovat saaneet minut arvostamaan joogaharjoitusta entistä enemmän.

Oletko sinä joskus kokeillut joogaa ja se ei tuntunut omalta lajilta?Suosittelen antamaan uuden mahdollisuuden ja kokeilemaan uudelleen. Ja pian huomaat kuinka joogan aloittaminen vaikuttaa hyvinvointiin kokonaisvaltaisesti.

Voit kokeilla joogaa kotona omassa rauhassa 20min joogaharjoituksen avulla ➡️ www.lovingwellness.fi/ilmainen-joogavideo-tilaus

Tutustu monipuoliseen joogakurssi jäsensivustoon www.joogakurssi.fi

Katso kakki nettijoogakurssit täältä


Lue lisää joogasta täältä

Päivitetty 12.8.2020