Mikä muuttuu kun joogaat joka päivä 10 minuuttia?

Jos aamut tuntuvat takkuisilta ja raahaudut ensimmäiseksi aamulla kohti kahvinkeitintä, kokeile lyhyttä aamujoogaa. Jollet ole aamuihminen, on aamujooga parasta mitä voit itsellesi antaa. Pääset käyntiin lempeällä, mutta varmalla tavalla. 

Jo muutaman päivän kuluttua huomaat miten aamuherääminen helpottuu ja jooga tuo päivään hyvän fiiliksen. Koko päivä tuntuu paremmalta, niin kehossa kuin mielessäkin. 

Mikä muuttuu kun joogaat joka päivä 10 minuuttia?

Pienikin hetki itselle ja kehon hyvinvoinnille saa aikaan suuria muutoksia. Kun teet pienestä hetkestä päivittäisen tavan itsellesi edistät jo monin tavoin fyysistä ja henkistä hyvinvointia.

7 Hyötyä aamujoogasta

  • Aineenvaihdunta ja ruoansulatus voimistuu
  • Verenkierto voimistuu ja tunnet piristyväsi
  • Energiatasosi kohoaa ja mielesi tasapainottuu
  • Voimistat vastustuskykyäsi kun stressihormoonit laskevat
  • Toimintakyky paranee kun lihaksesi vahvistuvat
  • Voiman ja liikkuvuuden optimaalinen suhde parantaa tukirangan kiputiloja
  • Jooga parantaa kehotuntemustasi ja lisäät turvallisesti liikkuvuutta

”Aamujoogasta saa virkeyttä koko päivään. Vaikka olisi huono yö takana jooga tuo palautumisen kautta energiaa.”

-Asiakaspalaute joogakurssilta

Joogakurssilla on maaliskuussa yhteinen aamu joogahaaste, mutta voit tehdä haasteessa käytettävät joogat vaikka töiden jälkeen jos se on sinulle parempi ajankohta.

Säännöllisesti joogamatolle nousemiseen tarvitset aluksi tahdon voimaa. Tekosyitä on helppo keksiä ja jättää harjoitus tekemättä. Liikkeelle lähteminen on monesti se suurin haaste. Jos sen jollain tavalla ylittää, on helpompi löytää itsensä useammin joogaharjoituksen parista. Kun pääset yhtenä aamuna joogamatolle on helpompi päästä myös seuraavana.

Ohjattu harjoitus helpottaa joogaharjoitusta. Kun astut matolle ja lähdet ohjauksen mukana harjoittelemaan ei tarvitse itse tehdä suunnitelmaa mitä seuraavaksi tekisi. Ohjatussa harjoituksessa pääset paremmin kuuntelemaan kehoasi, tuntemaan itseäsi, olemaan läsnä. Harjoituksen tuoma tunnetila joskus jo harjoituksen aikana tai toisinaan sen jälkeen on palkintosi.

Ylimääräinen kireys sulaa,
aineenvaihdunta käynnistyy,
veri virtaa kehossa,
keho ja mieli vetristyy.

Jollet ole aamuihminen, on aamujooga parasta mitä voit itsellesi antaa. Pääset käyntiin lempeällä, mutta varmalla tavalla. 
Kokeile – saatat yllättyä säännöllisen joogan vaikutuksista!

Joogan iloa!