Rentouden vaikeus

Minulle haastavaa oli alkuun pysähtyä ja käyttää aikaa rentoutuksiin & lepotaukoihin. Olin tehokas ja halusin saada aikaan tehokkaan treenin. Kun sitten kuitenkin pakotin itseni pysähtymään ja otin aikaa rentoutuksiin, sekä joogaharjoittelussa lepoasanoihin ymmärrykseni alkoi laajentua. Näistä lempeistä ja rauhallisista hetkistä tuli niin hyvä olo. Aloin janota tuota hyvää oloa lisää ja lisää.

Nämä lepotauot joogaharjoittelussa ovat tärkeitä keholle, hermostolle ja mielelle. Ne auttavat ehkäisemään jäykkyyttä ja väsymystä. Lepoasanat sekä palauttavat kehoa edellisestä harjoituksesta ja valmistelevat seuraavaan harjoitukseen.

Rentoutuksissa ja lepoasanoissa etsitään mahdollisimman mukava asento, jossa voi rentouttaa koko kehon lihakset. Annetaan hengityksen virrata vapaasti omaan tahtiin. Ja päästetään irti kaikki jännitykset.

Rentoutuminen vaatii harjoittelua, niin kuin kaikki muutkin uudet asiat. Kun harjoitelee säännöllisesti saa rentoutuksista enemmän irti. Tai itseasiassa sitten osaa päästää irti paremmin kehon jännityksistä ja omista ajatuksista. Uskaltaa heittäytyä rentoutukseen ihan täysillä. Siitä seuraava hyvänolontunne koukuttaa ja alat kaipaamaan sitä lisää.