LPF Hypopressive liike- ja hengitystekniikka

Low Pressure Fitness Hypopressive tekniikka on sarja hengitys- ja asentoharjoituksia joiden avulla voi turvallisesti harjoittaa kehon keskivartalon lihaksistoa.

Voit kaventaa vyötäröäsi, parantaa lihastonusta ja ryhtiä, sekä vahvistaa keskivartaloasi. Hypopressive tekniikkaa käytetään yleisesti Espanjassa synnyttäneiden naisten vatsalihasten erkauman ja lantionpohjalihasten kuntouttamiseen.

Kyseinen tekniikka on myös fitness urheilijoiden käytössä, heidän tavoitelleessaan kapeampaa vyötäröä (mm. Arnold Schwarzenegger on käyttänyt kyseistä menetelmää). Hypopressive harjoitusten avulla vilkastutat myös aineenvaihduntaa, sekä parannat hengitystekniikkaasi.

Tästä harjoittelumuodosta saa apua & helpotusta

  • selkäkipuihin
  • parempaan ryhtiin
  • vatsalihasten erkaantumaan
  • hengitystekniikkaan
  • lantionpohjan toimintaan
  • liikkuvuuteen

Hypopressive tekniikka on alunperin kehitetty Belgiassa fysioterapeutti Marcel Caufriezin johdosta naisille synnytyksestä palautumiseen, ajatuksenaan kirurgiaton kuntoutuminen. Myöhemmin tekniikkaan on lisätty myofasciallista tietämystä ja siihen liittyvilä liikesarjoja.

Hypopressive-tekniikka pohjautuu joogan maailmaan, jossa hyvin samankaltaista hengitystekniikkaa (Uddiyana Bandha) on käytetty tuhansia vuosia ajatellen sen lisäävän muun muassa sisäelinten ja pallean hyvinvointia.

Hyödyt Hypopressive harjoittelusta

  • Kaventaa vyötäröä (vatsan litistyminen)
  • Vähentää ja ennaltaehkäisee selkäkipuja
  • Parantaa lantionpohjan ja vatsalihasten lihastonusta
  • Ennaltaehkäisee ja kuntouttaa erilaisia vammoja ja toimintahäiriöitä  (laskeumat, virtsankarkailu, tyrät)
  • Vähentää kehonsisäisiä paineita mm. lantionpohjaan kohdistuvaa painetta
  • Vilkastuttaa & parantaa aineenvaihduntaa
  • Parantaa hengitystekniikkaa ja -kapasiteettia
  • Rentouttaa palleaa
  • Parantaa laskimoverenkiertoa
  • Parantaa koko kehon ryhtiä
  • Palauttaa synnytyksestä: vatsa- & lantionpohjan lihasten kuntoutus
  • Kehon valmistaminen raskauteen
  • Vapauttaa kireyksiä myofaskia- ketjuissa
  • Vähentää ja ennaltaehkäisee inkontinenssivaivoja
  • Parantaa core- lihasten refleksinomaista aktivoitumista

Esteet Hypopressive harjoittelulle

  • Korkea verenpaine
  • Sydänsairaus
  • Raskaus

“Hurjan mielenkiintoinen kurssi, opetti kehonhallintaa ja sai kyllä ajatuksia omaan ryhtiin, keskivartaloon ja hengitykseen. Rento ilmapiiri, aina niin positiivinen ja ammattitaitoinen Katja. Sain kurssilta juuri sen mitä hain eli keinon kotona itsenäisesti reenata lantionpohjan ja keskivartalon lihaksia turvallisesti mutta tehokkaasti. Kiitos.” -Katariina

Harjoittelu koostuu erilaisista hengitys- ja liikesarjoista sekä itse tuotetusta alipaineesta vatsaontelon alueella. Treenaaminen on turvallista ja ohjaajan kanssa oikein tehtynä erittäin tehokasta.

Syksyn 2019 kurssit

LOKAKUUSSA

19.10. lauantaina 17.00 – 18.30
20.10. sunnuntaina 10.00 -11.30

MARRASKUUSSA

2.11. lauantaina 17.00 – 18.30
3.11. sunnuntaina 10.00 -11.30

Kurssin hinta 75€

Kurssimaksu maksetaan laskulla ennen kurssia. Mikäli haluat käyttää etuuksia esim smartum tai Eazybreak mainitse tästä ilmoittautumisen yhteydessä.

Ilmoittaudu kurssille lähettämällä sähköpostia: katja.mattila@lovingwellness.fi

Mitä LPF Hypopressive kurssille mukaan?

  • Pukeudu lämpimiin ja joustaviin vaatteisiin, jotta vaatteet eivät rajoita hengitystä tai liikkumista
  • Et tarvitse kenkiä, harjoitukset teemme sukkasillaan tai avojaloin
  • Tilassa on joogamatot harjoituksia varten
  • Vesipullo

Lämpimästi tervetuloa oppimaan uusi tekniikka!